تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت CRM در شرکت های خدماتی

تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت CRM در شرکت های خدماتی

اهمیت ولزوم اجرای CRM
مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی
ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری
مزایای CRM برای دفاتر خدمات گردشگری
مدل های پیاده سازی CRM
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه CRM در آژانس های مسافرتی
پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت CRM در شرکت های خدماتی

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت  CRM در شرکت های خدماتی می باشد.

 

 

 

مقدمه
پایه فلسفی CRM بازاریابی رابطه ای، حفظ مشتری، سودآوری و ایجاد رضایت از طریق فرآیندهای مدیریت کسب وکار می باشد. به طور کلی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برمبنای اصول بازاریابی رابطه ای می باشد. تغییر در تقاضای بازار و رقابت شدید منجر به حرکت از بازاریابی معامله ای ابتدایی به بازاریابی رابطه ای گردید. مدیریت ارتباط با مشتری در سال1950 پدیدار شد ولی در سال های 1990 به عنوان واژه ای  در کسب وکار و میان مشاوران و کاربران درآمد. روند تکامل مفاهیم و سیستم های  CRMرامی توان در سه دوره زمانی مورد بررسی قرار داد: دوره انقلاب صنعتی، دوره انقلاب کیفیت و دوره انقلاب مشتری. در طی چند سال اخیر، متعاقب رشد انفجاری و روزافزون حوزه فعالیت های سازمانی و فناوری طلاعات،    سیستم های CRM نیز روز به روز تکامل یافته و بر اساس مقتضیات، سازمان ها مسلح به قابلیت های    جدید تر و متنوع تری شده اند. 

 

 

 

امروزه در یک سازمان مدرن، اطلاعات مشتریان که از قسمت های مختلف CRM حاصل می شود (مانند اطلاعات مربوط به حساب، اعتبار، انبار، کالا و…)، به  قسمت-های مرتبط در سیستم  ERP (قسمت مالی حساب مشتریان، اعتبارات، انبار، تولید و…) انتقال یافته و از این طریق   قسمت های مختلف این دو سیستم با یکدیگر در تعامل بوده و مکمل یکدیگر می شوند. با ظهور شبکه ها و آگاهی سازمان ها از مزایای نرم افزارهای مبتنی بر وب، تحولی بنیادینی در ساختار این گونه از نرم افزارها   به وجود آمد. در نتیجه آن، ناگهان قواعد استفاده از فناوری به طور اساسی تغییر کرد. هدف از مدیریت ارتباط با مشتری، توانمندسازی سازمان برای ارایه خدمات بهتر به مشتریان از طریق ایجاد فرآیندهای خودکار و یکپارچه برای جمع آوری و پردازش اطلاعات مشتریان است که در واقع این مدیریت سه بخش خدمات به مشتری، اطلاعات بازاریابی و مدیریت فروش را به یک دیگر مرتبط می سازد.

 

 

 

محیط به شدت رقابتی صنعت، بنگاه های فعال در زمینه گردشگری را وادار می کند تا دنبال روش های جدیدی برای بهبود مزیت های رقابتی خود باشند. توجه به مدیریت ریسک این پروژه ها ازجمله موارد مهمی است که سازمان ها باید از قبل به آن توجه نمایند. در زمینه استقرار و پیاده سازی CRM در سازمان های صنعتی، خدماتی و تجاری تحقیقاتی صورت گرفته، ولی در رابطه با بررسی عوامل کلیدی موفقیت استقرار  CRM در دفاتر خدمات گردشگری کشور ایران تحقیقی صورت نپذیرفته است. مدل تحقیق برگرفته از مدل ساین(2005) است و برای هر یک از متغیرهای چهارگانه مؤثر بر موفقیت پیاده سازیCRM  شاخص ها و قابلیت هایی معرفی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
2-1) چگونگی پیدایش CRM
2-2) روند تکاملCRM
2-3) سیر تحول فناوری CRM
2-4) تعریف و مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) 
2-5) انواع رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) 
2-6) انواع سیستم هایCRM
2-7) اهمیت ولزوم اجرایCRM
2-8) اهدافCRM  
2-9) مزایای یک برنامه مؤثر مدیریت ارتباط با مشتریCRM
2-10) مدیریت ارتباط با مشتری و آژانس های مسافرتی
2-10-1)  انواع آژانس های خدمات مسافرتی در ایران
2-10-2)ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری
2-11) مزایایCRM برای دفاتر خدمات گردشگری
2-12) ریسک پیاده سازی  CRM
2-13) پیشینه تحقیق پیاده سازی CRM
2-13-1) مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM
2-14) مدل تحقیق

منابع

 

  • جزوه روانشناسی اجتماعی بر اساس کتاب رابرت بارون

    جزوه روانشناسی اجتماعی بر اساس کتاب رابرت بارون جزوه روانشناسی اجتماعی بر اساس کتاب رابرت بارون رفتن به سایت اصلی جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر محمدی بر اساس کتاب رابرت بارون فایل اول : مرور سریع شب امتحان و بیان موضوعات…

  • بررسی و تشریح نظریه های شناخت اجتماعی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری

    بررسی و تشریح نظریه های شناخت اجتماعی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری نظریه های یادگیری تحقیق نظریه های یادگیری نظریه های شناخت اجتماعی تحقیق نظریه های شناخت اجتماعی مسایل یادگیری در انسان زمینه و پیشینه نظریه های یادگیری…

  • ارزیابی مقایسه ای شیوه های جدید و سازگار با محیط زیست استحصال مس از سنگ معدن

    ارزیابی مقایسه ای شیوه های جدید و سازگار با محیط زیست استحصال مس از سنگ معدن استخراج مس بیولیچینگ مس هیدرومتالورژی مس استحصال مس از کنسانتره روشهای نوین استخراج مس از کانسنگ روشهای سازگار با محیط زیست استخراج مس از…

  • مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی

    مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی ضبط دیجیتال کنترل رادیویی میکروکنترلر AVR دانلود پروژه ضبط دیجیتال با کنترل رادیویی مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی دانلود پروژه مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی دانلود پروژه رشته الکترونیک دانلود پروژه الکترونیک…

  • بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار

    بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار بتن الیافی اسلب تراک دالهای بتنی الیاف فولادی بارهای وارده از قطار دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی عملکرد دالهای بتنی…

  • پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

    پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان پاورپوینت انضباط تحقیق انضباط مقاله انضباط تعريف انضباط فرآیند انضباط انضباط مثبت مراحل فرآیند انضباط مثبت انواع اقدامات…

  • مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی

    مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی شکلات قابلیت ردیابی دانه های کاکائو کیفیت مواد غذایی بهینه سازی زنجیره تامین مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با…

  • تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش

    تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش مدیریت دانش مدیریت استراتژیک عوامل موفقیت فرهنگ سازمانی تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش دانلود مقاله تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش رفتن به سایت اصلی تاثیر مدیریت استراتژیک بر  مدیریت دانش   چکیده…

  • پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی شاخص هاي مناسب…

  • بررسی اعتبار بیع با ثمن شناور در فقه

    بررسی اعتبار بیع با ثمن شناور در فقه ثمن شناور بیع با ثمن شناور مکانیزم تعیین ثمن پایان نامه بیع با ثمن شناور ارزش و کارکرد شناور بودن ثمن بررسی صحت بیع با ثمن شناور در فقه بررسی فقهی اعتبار…