مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

آمیخته بازاریابی
خرده فروشی
عمده‌فروشی
ارتقاء محصول
دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی
fileina
فروشگاه ساز فایلینا

رفتن به سایت اصلی

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان

بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

 

چكیده:

متن حاضر نتیجه تحقیقی است كه در سال 1386 در خصوص بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران به انجام رسیده است. دراین راستا ابتدا به تبیین مسأله پرداخته‌ایم، سپس ضمن توضیح اهمیت و جایگاه بازاریابی بر فروش پسته ایران ، آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌ایم. بطور كلی این تحقیق با مروری بر تعاریف اساسی مرتبط با موضوع، برمبنای تئوری بازاریابی، و با بهره‌گیری از الگوی عوامل مؤثر بر خط مشی بازاریابی كاتلر، به تبیین فرضیات می‌پردازد. هدف ازاین پژوهش بررسی عوامل آمیخته بازاریابی برمیزان فروش محصولات پسته ایران و ارائه روش نمونه‌گیری به صورت تصادفی ساده است و افراد نمونه 100 نفر از بین 200 نفر جامعه‌آماری كه در منطقه بازار تهران كه به نوعی به خرید و فروش پسته مبادرت می‌كنند انتخاب شده‌اند.

 

 تحقیق انجام گرفته یك تحقیق توصیفی زمینه‌یابی است و درآن از آمار توصیفی و آمار استنباطی شده است و ابزار اندازه‌گیری جهت جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر از پرسشنامه استفاده شده است و پس از جمع‌آوری اطلاعات از آزمون چی‌دو و آزمون فریدمن و با استفاده از نرم‌افزار SPSS استفاده شده است.نتیجه كلی حاصل شده از این تحقیق، قیمت را مهم‌ترین عامل مؤثر برافزایش پسته ایران  شناخت. توجه به ویژگیهای محصول پسته در مرتبه دوم و بعد از عوامل فوق تبلیغات در مرتبه سوم اهمیت قراردارد و در آخر شبكه‌های توزیع می‌توانند بر افزایش فروش محصولات پسته ایران مؤثر باشند. 

 

 

واژگان كلیدی: 

آمیخته بازاریابی

خرده فروشی

عمده‌فروشی

ارتقاء محصول

 

 

مقدمه:

موطن اصلی پسته مناطق خاورمیانه بخصوص ایران است، اما از آنجا كه تقاضا برای مصرف پسته هرروز در حال افزایش است، كشورهای مختلف سعی در كاشت و گسترش صنعت پسته نموده اند. به جز ایران و امریكا كه بزرگترین كشورهای تولیدكننده هستند، تولید بقیه كشورها به حدی نیست كه جوابگوی مصرف كشور باشد و بنابراین اقدام به وارد كردن پسته می نمایند. در مجموع از كل صادرات پسته جهان سهم ایران 5/57 درصد، سهم امریكا 12 درصد و سایر كشورها حدود 30 درصد است. (3) برای این كه ایران سهم صادرات پسته خود را در بازار جهانی حفظ نماید، علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی لازم است، توجه بسیاری به قیمت و شبكه بازارسانی و تبلیغات وسیعی صورت پذیرد.

 

 در حال حاضر بیشتر محصول پسته ایران صادر می شود. به عبارت دیگر، پسته ایران پس از فرآوری ( سنتی، نیمه مكانیزه و مكانیزه) توان صدور به سایر كشورها را دارد. گرچه تاكنون كوششهایی در جهت افزایش میزان صادرات به عمل آورده است، اما پسته ایران زمانی می تواند جایگاه واقعی خود را حفظ نماید كه این كوشش ها در راستای توجه به عوامل آمیخته بازاریابی  باشد. لذا تحقیق حاضر براساس پیروی از الگوی عوامل مؤثر بر خط مشی بازاریابی فیلیپ كاتلروگری آرمسترانگ(7)كه شامل توجه به چهار عامل ویژگی های محصول، قیمت، شبكه توزیع و تبلیغات است و با تكیه بر این چهار اصل انجام شده است. امید است كه با مطالعه تحقیق حاضر، مدیران شركتها و ایستگاههای دولتی قادر باشند با تكیه بر استراتژی های مناسب بازاریابی نوین، گام های مؤثری در راستای بالندگی سازمان خویش دارند.

 

 

 

فهرست مطالب

بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران 1

چكیده: 1

واژگان كلیدی: 3

مقدمه: 4

نتایج: 5

مواد و روش ها 7

ویژگی محصول پسته: 9

صنعت بسته بندی پسته: 11

2- بازاریابی و قیمت: 12

شكل 1- قیمت انواع پسته موجود در بازار 13

3- شبكه توزیع پسته: 14

نتیجه گیری: 17

فهرست منابع فارسی: 18

فهرست منابع انگلیسی: 19

 

  • پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی

    پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی آشنایی با افزودنیهای غذایی افزودنیهای غذایی تقسیم بندی افزودنی ها خواص افزودنی ها تقسیم بندی افزودنی ها بر اساس نقش نگهدارنده ها آنتی اکسیدان ها گیرنده های فلزی امولسیفایرها قوام…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات و مبانی…

  • روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان

    روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان استنباط آیات الاحكام روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان ویژگی های آیات الاحکام در التبیان روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان مبانی استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان پایان نامه تفسیر التبیان…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان بررسی ترکیب نیروی انسانی از لحاظ تناسب با اهداف و ارائه الگوی مناسب جذب نیرو

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان بررسی ترکیب نیروی انسانی از لحاظ تناسب با اهداف و ارائه الگوی مناسب جذب نیرو الگوی مناسب جذب نیرو مدیریت منابع انسانی ترکیب نیروی انسانی از لحاظ تناسب با اهداف بررسی…

  • بررسی شرایط اساسی صحت معامله در انتقال اعضاء بدن در حقوق ایران

    بررسی شرایط اساسی صحت معامله در انتقال اعضاء بدن در حقوق ایران معامله اعضا بدن انسان پایان نامه معامله اعضا بدن انسان صحت معامله در انتقال اعضاء بدن تحقیق در مورد معامله اعضا بدن انسان معامله اعضا بدن در حقوق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نرخ ارز و تورم

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نرخ ارز و تورم مبانی نظری نرخ ارز و تورم ادبیات و مبانی نظری نرخ ارز و تورم پیشینه تحقیق نرخ ارز و تورم دانلود پیشینه تحقیق نرخ ارز و تورم دانلود مبانی نظری نرخ…

  • نظم عمومی بین المللی در اجرای احکام داوری تجاری بین المللی

    نظم عمومی بین المللی در اجرای احکام داوری تجاری بین المللی داوری تجاری بین‌المللی شناسایی و اجرای رأی نظم عمومی بیین‌المللی اجرای احکام داوری بین‌المللی اجرای احکام داوری تجاری بین المللی نظم عمومی در اجرای احکام داوری پایان نامه داوری…

  • پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی

    پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی تاریخچه صنعت ریسندگی کلاردشت نقوش سفالهای تپه کلار تأثیر نقوش سفال کلار بر قالی کلاردشت اثرات نقش و نگار سفال بر قالی بررسی نقوش سفال کلار بررسی نقوش قالیهای…

  • تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر

    تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر عزت نفس پیشرفت تحصیلی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دانلود پایان نامه رابطه عزت نفس…

  • مطالعه تطبیقی غرر در معامله در فقه اسلامی

    مطالعه تطبیقی غرر در معامله در فقه اسلامی غرر معاملات غرر در عقد بیع تاثیر غرر در معاملات غرر و معاملات غرری حکم معاملات غرری مطالعه تطبیقی غرر در معامله مطالعه تطبیقی غرر در معامله در حقوق اسلام بررسی ضابطه…