پایان نامه رشته مخابرات با عنوان تلفن

پایان نامه رشته مخابرات با عنوان تلفن

تلفن
مركز تلفن
تلفن اینترنتی
شبكه مخابرات
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید پایان نامه رشته مخابرات
دانلود پایان نامه رشته مخابرات

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه رشته مخابرات با عنوان تلفن

 

مقدمه

تلفن ( Telephone) از دستگاه‌های ارتباط از دور است که برای انتقال صدا بکار می‌رود. نخستین تلفن توسط الکساندر گراهام بل اختراع شد. تلفن فرستادن پیام و دریافت آن را بدون آن که نیاز به جدولی مانند الفبای مورس باشد ممکن ساخت. با استفاده از تلفن، مردمی که فرسنگ‌ها از یکدیگر دورند می‌توانند با هم صحبت کنند.بعد از ظهر روز دوم ژوئن سال ۱۸۷۵ میلادی مصادف با ۱۱ خرداد ۱۲۵۴ شمسی، الکساندر گراهام بل با همکاری دوستش واتسن موفق به اختراع تلفن شد، و در ژانویه ۱۸۷۶ میلادی دستگاه تلفن بل به کار افتاد. دهم مارس ۱۸۷۶ میلادی بل از اتاق خود به‌وسیله این دستگاه به دستیارش در اتاق دیگر گفت: «آقای واتسن بیایید با شما کار دارم».

 

تلفن، پس از اختراع کامل توسط بل به سرعت اشاعه یافت و سیم‌های آن از شهری به شهر دیگر کشیده شد. چهارده سال بعد از اختراع تلفن یعنی در سال ۱۸۹۰ میلادی آلمون براون استروجر سیستم تلفن خودکار را بنا نهاد. در سال ۱۸۹۱ ارتباط تلفنی بین شهرهای لیون و تهران برقرار گردید. دو قاره اروپا و آمریکا تحت محاصره شبکه‌ای درآمدند که روز به روز گسترش می‌یافت. روزی که بل درگذشت (سال ۱۹۲۲)، به احترام او ارتباط تلفنی بر روی شبکه وسیعی که دارای هفده میلیون تلفن بود به مدت یک دقیقه قطع شد. تلگراف و تلفن ارتباط سریع و فوری از راه دور را میان نقاطی که می‌توانند سیم‌کشی بشوند، ممکن ساخت. اما از سال ۱۸۹۶ دانشمندان توانستند میان دو نقطه که حتی سیم‌کشی نشده بود ارتباط سریع و فوری برقرار سازند (تلگراف بی‌سیم)

 

 

کلمات کلیدی:

تلفن

مركز تلفن

تلفن اینترنتی

شبكه مخابرات

 

 

وظایف مركز تلفن 

برای اتصال دو خط احتیاج به دو تلفن و یك سیم رابط و ولتاژ داریم. ولی اگر بیش از دو تا خط داشته باشد عملاً سیم‌كشی بین آنها امكان ندارد برای همین یك مركزی به باند مركز مخابرات قرار دارند كه وظیفة این مركز به كمك یك اپراتور مشتركین راهبد در ارتباط بودند وقتی تعداد این مشتركین زیادتر شد دیگر آمد سپس به هر مشترك یك شماره اختصاص داده شد مثلا شماره تلفن‌های تهران از 4 رقم تشكیل می‌شد از 1111 تا 9999 ولی وقتی تعداد متقاضیان بیشتر شد تعداد شماره‌ها نیز بیشتر شد كه تا الان شماره‌های تهران 8 رقمی هستند و بعد از اینها  به صورت دیجیتالی شد. در مركز اپراتوری وظیفة سوئیچ را انجام می‌دهد. در مراكز مكانیكی دستگاههای مكانیكی در مراكز الكترومكانیكی دستگاههای هم الكترونیكی و هم مكانیكی انجام می‌شود. در مراكز دیجیتال به كمك كامپیوتر كنترل می‌شود. 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول 1

فصل دوم 6

2-1-1- وظایف مركز تلفن 6

2-1-2-از دیگر وظایف مراكز تلفن: 7

2-2- مراكز تلفن دیجیتال 7

2-3-1- یكی دیگر از قسمتهای مهم مركز واحدی به نام MDF است: 11

Main Destribrator Frame 11

2-3-2- شبكه مخابرات در یك شهر 12

2-3-3- فیبر نوری: 15

2-4- واحد امور مشترك 16

2-5- ADSL (اینترنت پرسرعت) 23

2-6- سرویسهای ویژه 24

2-7- سیستم‌های ACCESS (كانوهای نوری) 26

2-8- سیستم ماكروویو 26

 

فصل سوم 28

3-1- از الكساندر گراهام بل تا فیبر نوری 28

3-2- چگونه تلفن اختراع شد؟ 28

3-2-  دستگاهی را كه الكساندر اختراع كرد چگونه كار می‌كرد؟ 29

3-4-میكروفون تلفن چیست؟ 30

3-5- سیستم IWF و MFV 32

3-6-مدار ارتباطی چیست؟ 33

3-7- ورود به تلفن‌های ماهواره‌ای 34

3-8- تلفن تصویری 35

3-8-1- سیگنالینگ CAS (Channel Associated Signaling) 36

3-8-2- واحد سرویس كانال CSU (Channel Service Unit) 36

3-8-3- دسترسی چندگانه تقسیم كد CDMA (Code Division Multiple Access) 36

3-8-4- Codec (كدك) Codder / Decoder 37

3-8-5- HDTV (High Defenition TV) 37

3-8-6- HTML (زبان برجسته سازی ابر متن) 37

(Hyper Text Markup Languags) 37

3-8-7- ISDN (شبكه دیجیتالی خدمات مجتمع) 38

3-8-8- شبكه عمومی (Public Network) 38

3-8-9- شبكه غیرعمومی یا خصوصی (Non-Public Network) 39

3-8-10 B تأمین كننده خدمات مبتنی بر تسهیلات 39

(Facilities – based service supplier) 39

3-8-11- كنار گذر (By pass) 40

3-9- اینترنت در ده سال آینده 40

3-10-1- تلفن اینترنتی 47

3-10-2- تلفن اینترنتی در مقابل PSTN 49

3-10-3- مزایای تلفن اینترنتی 51

3-10-4- وضعیت تلفن اینترنتی در جهان و ایران 52

3-11-NGN 55

3-12- استاندارد جدید شبكه‌های بی سیم WIMAX 59

3-13- ماهواره مصباح نخستین ماهواره مخابراتی ایران 69

3-14-شركت‌های ندا PAP 71

3-14-1- فراهم آوردن خدمات اینترنت پرسرعت 71

3-14-2- PAP چیست؟ 71

3-14-3- مشكلات شركت‌های ندا PAP 72

3-14-4- DSL چیست؟ 73

3-14-5- DSL چگونه كار می‌كند؟ 73

3-15-1- سوئیچ‌های نرم در شبكه‌های تلفن ثابت 76

اشاره 76

3-15-2- همه چیز راجع به IP از تجسم تا واقعیت 78

3-15-3- مخابرات صوتی – چیزی بیشتر از صوت پایه 79

3-15-4- IP وارد مسیر اصلی می‌شود 81

3-16-1- شبكه دسترسی نوری OAN 82

3-16-2-چند فن‌آوری مورد استفاده از ONU ها در شبكه دسترسی نوری 84

3-17-1- سیستم موقعیت‌یاب جهانی 89

3-17-2- كاربردهای GPS 91

3-18-1- تلفن همراه چگونه كار می‌كند؟ 93

3-18-2- رویكرد یاخته‌ای 94

3-18-3- مهندسی یاخته‌ای 95

3-18-4- بسامد 96

3-18-5- انتقال 97

3-18-6- كدهای تلفن‌های سلولی 98

3-18-7- جابجایی (Roaming) 101

3-18-8- كدهای گوشی سلولی 101

3-18-9- داخل تلفن همراه چه خبر است 102

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش ادبیات نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش فصل…

  • بررسی خط مشی گذاری زیست محیطی (کامل و جامع)

    بررسی خط مشی گذاری زیست محیطی (کامل و جامع) تعريف خط مشی گذاری خط مشی گذاری زیست محیطی تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی خط مشی گذاری عمومی نظریه های خط مشی گذاری عمومی مدل های خط مشی گذاری عمومی…

  • تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK

    تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK مدیریت پروژه استاندارد PMBOK تاثیرات سازمانی بر یک پروژه حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در…

  • استفاده از آمارگان مقاوم در جدا سازی كورسیگنال برای كاهش اثر داده های پرت

    استفاده از آمارگان مقاوم در جدا سازی كورسیگنال برای كاهش اثر داده های پرت جداسازی كور داده های پرت آمارگان مقاوم رفتن به سایت اصلی

  • بررسی داوری در نظام حقوقی ایران و جایگاه آن در فقه اسلامی

    بررسی داوری در نظام حقوقی ایران و جایگاه آن در فقه اسلامی اقسام داوری مقایسه داوری با مفاهیم مشابه داوری در حقوق ایران بررسی داوری در نظام حقوقی ایران داوری در فقه اسلامی مشروعیت قاضی تحكیم در فقه امامیه مشروعیت…

  • پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی

    پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی بازاریابی و مدیریت بازاریابی فرایند عمومی برنامه ریزی استراتژیک سازمانی مارکتینگ چیست بازاريابي بازاریابی از منظر فیلیپ کاتلر آیا بازاریابی علم است مولفه های شناسايي رقبا اجزای مختلف بازاریایی وظایف…

  • پروپوزال بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

    پروپوزال بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر فرآیندهای مدیریت…

  • مبانی و ضرورت خودکارآمدی و اثرات آن بر کارکردهای روانشناختی

    مبانی و ضرورت خودکارآمدی و اثرات آن بر کارکردهای روانشناختی احساس خودکارآمدی مبانی خودکارآمدی جنبه ها یی از خود پنداره پدیدار شناختی تعاریف و مفاهیم خودکارآمدی تعریف خودکارآمدی اهمیت و ضرورت خودکارآمدی مبانی روانشناختی خودکارآمدی اثرات خودکارآمدی بر کار کرد…

  • پاورپوینت حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها

    پاورپوینت حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها پاورپوینت حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها بهای جاری در مقابل بهای تاریخی تعدیل اقلام خاص با توجه به تغییر در سطح عمومی قیمتها…

  • عملکرد سیستم های باربر در سازه های بلند

    عملکرد سیستم های باربر در سازه های بلند سازه سازه های بلند سیستم های باربر دانلود پایان نامه رشته عمران دانلود پایان نامه عملکرد سیستم های باربر در سازه های بلند دانلود پایان نامه عمران دانلود پایان نامه رفتار سیستم…